Czy warto wierzyć internetowym opiniom?

Ty też przeglądasz opinie w Internecie? Cóż, tak chyba robi cały świat w ostatnim czasie. Ale czy na pewno warto to robić?

Powszechność dostępu do Internetu sprawia, że praktycznie każdą decyzję, czy to o zakupie czy o wyjeździe, podejmujemy po uprzednim poszukiwaniu opinii na temat danej usługi/towaru w Internecie. Wiedzeni przekonaniem o prawdziwości wypowiedzi, które można znaleźć online, staramy się wyłuskać kiepskie opinie o interesującej nas rzeczy lub przynajmniej przekonać się o słuszności naszego wyboru.

Czy rzeczywiście warto to robić? Cóż, z jednej strony szkoda byłoby nie skorzystać z tak ogromnej bazy wiedzy, którą przecież mamy za darmo i bez problemu możemy eksplorować o dowolnej porze dnia. Niezależnie od tego, czy interesują Cię opinie na temat odkurzacza, samochodu czy pobliskiej restauracji, wystarczy zaledwie kilka kliknięć, by znaleźć wypowiedzi innych Internautów na ten temat.

Niestety, biorąc pod uwagę fakt, jak bardzo wiele firm walczy obecnie o pozytywne opinie na swój temat w Sieci, raczej trudno spodziewać się, że większość wypowiedzi będzie obiektywna. Często bywa tak, że właściciel danej firmy sam pisze wypowiedzi na temat swojej oferty, zamieszczając je z różnych kont lub wydając takie polecenie pracownikom. Z drugiej strony, zawsze istnieje ryzyko, że negatywne opinie na temat danej firmy nie pochodzą od realnych klientów, lecz raczej od konkurencji, która próbuje oczyścić pole walki w swojej branży i zniechęcić potencjalnych klientów od korzystania z usług innych firm.

Jak zatem czytać internetowe opinie? Po pierwsze, nie warto wierzyć wypowiedziom albo nazbyt pozytywnym, albo nazbyt negatywnym. Lepiej również przeczytać przynajmniej kilka wypowiedzi – może się bowiem okazać, że negatywne opinie dotyczyły jakiegoś aspektu produktu, który nam wcale nie musi przeszkadzać w jego codziennej eksploatacji. I jeszcze jedno – jeżeli masz wrażenie, że wszystkie opinie są niejako pisane „na jedno kopyto” to raczej podejdź do nich z rezerwą – w szczególności dotyczy to wypowiedzi nadmiernie krytykujących daną firmę lub jej usługi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.