skoda tsi problemy

Problemy z TSI w Skodach – przeszłość?

Gdyby wierzyć kolorowej prasie, zakup dowolnego samochodu wyposażonego w jeden z silników TSI to motoryzacyjne samobójstwo. Tymczasem, od jakiegoś czasu te silniki mogą być całkiem niezłą propozycją dla osób szukających alternatywy dla diesla.

Kilka słów o historii

Gama jednostek TSI pojawiła się na rynku w 2004 i praktycznie z miejsca zdobyła ogromne uznanie zarówno wśród kierowców, jak i dziennikarzy motoryzacyjnych. Ci ostatni chwalili rodzinę silników za doskonałe osiągi oraz skoda tsi problemynowoczesną technologię. W okolicach roku 2009 silniki TSI przeszły dosyć znaczącą metamorfozę, dzięki którym wyeliminowano wcześniejsze kłopoty.

Problemy z TSI w Skodach – szczegóły

No właśnie – przeciętny internauta poszukujący jakichkolwiek informacji o jednostkach TSI trafia głównie na doniesienia o ich awaryjności. Doskonale widać to choćby w tym artykule o problemach z TSI w Skodach. Jakie kłopoty eksploatacyjne czekają posiadaczy samochodów czeskiego producenta wyposażonych w jednostkę z tej rodziny?

Przez lata głównym powodem niepochlebnych opinii o silnikach TSI był ich apetyt na olej. Kierowcy zwracali uwagę na bardzo wysoką konsumpcję oleju, a w skrajnych przypadkach także kłopoty z systemem wtrysku paliwa czy nawet problemy z układem korbowo-tłokowym.

skoda tsi problemyIle w tym prawdy? Cóż, faktycznie początkowe serie silników TSI mogły powodować pewne problemy. Pamiętajmy, że charakterystyka tych jednostek napędowych zachęca do dynamicznej jazdy, co nie pozostaje bez wpływu na zużycie silnika. Jednak pomimo tego, że problemy z TSI w Skodach stały się tak znane, te jednostki napędowe nadal można śmiało polecać!

Alternatywa dla diesla

Nowoczesna technologia wykonania jednostek TSI sprawia, że pod względem walorów eksploatacyjnych dorównują one silnikom wysokoprężnym. Doskonałe parametry momentu obrotowego, w połączeniu z wydajnie działającą turbosprężarką sprawiają, że silniki TSI zapewniają świetne przyspieszenie praktycznie w każdym zakresie obrotów.

Technologia wtrysku bezpośredniego umożliwiła uzyskanie minimalnych wręcz wartości zapotrzebowania na paliwo. Dla samochodów wyposażonych w jeden z wielu silników z rodziny TSI nie jest problemem osiągnięcie spalania rzędu 5l/10o kilometrów, co jak na silnik benzynowy jest wręcz zjawiskowym rezultatem!

TSI zamiast diesla? Jak najbardziej – znacznie lepiej sprawdzi się w mieście, a przy tym jest tańsze w zakupie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.