Ford

Piękniejszy niż w wersji standard – pakiety nadwozia premium od producenta

Usługi dodatkowe, do których możemy dopłacić w salonie samochodowym, obejmują przeróżne modyfikacje wnętrza i części karoserii auta. Dla typowego Kowalskiego będą to pieniądze wydane na bezsensowny gadżet lub zachciankę estety. Natomiast dla coraz większego grona kierowców kupowanie pojazdów w wersji standard nie wchodzi w grę, a wszelkie pakiety karoserii, felg i wizualnych zmian w przestrzeni otaczającej kierowcę są mile widziane. Z ich pomocą nawet rodzinny Ford Galaxy może nabrać charakteru sportowej bestii.

Standard, trend, titanium i wiele więcej

focus ST
źródło: http://foter.com/

Współczesne auta stały się bardzo ekskluzywne i nie mówię tutaj o limuzynach pokroju Mondeo, a zwykłym Fordzie Ka nowej generacji i rodzinnym vanie Ford Galaxy, które wcześniej były swojskie i nie robiły najlepszego wrażenia na postronnych obserwatorach. Jedyne czego brakowało w autach produkowanych dla masowego odbiorcy to lepszej jakości materiałów i wykończeń. Dawniej można było zmienić to tylko najdroższym z pakietów oferowanych w salonach samochodowych, a dziś wystarczy wybrać pakiet „trend”. Drugi pakiet, na jaki może pozwolić sobie kierowca, kupując auto w salonie oferuje ogromną zmianę w estetyce przestrzeni dla pasażerów. To jego największa zaleta i warto dopłacić do niego średnio 3500 złotych. Dopiero trzeci w kolejce pakiet zwany titanium lub platinum (zależne od producenta) oferuje wyczekiwane zmiany wizualne karoserii i nowe felgi. Obręcze z aluminium pokryte chromem lub czarnym lakierem wyglądają olśniewająco. Kosmetyczne zmiany karoserii to przede wszystkim usportowienie przedniego zderzaka, który w większości przypadków otrzymuje powiększony grill i wytłoczenia. Najlepiej widać to w pakiecie ospojlerowania nowego Forda Fiesty i Focusa ST.

ST, RS i Vignale

ford
źródło: http://foter.com/

Amerykański producent samochodów, legenda branży Ford, od roku 1999 współpracuje z różnymi markami motoryzacyjnymi zajmującymi się przeróbkami. Pięć aut w wersji Vignale to przykład takiej kooperacji. Modele Vignale nie są powiązane z pakietami standard, premium itd. To nic innego jak przygotowane dla najbardziej wymagającego klienta auta osobowe. Mają swoje unikalne cechy wizualne wewnątrz oraz w ramach detali obejmujących karoserię. Natomiast ST i RS to usportowione osobówki – Fiesta i Focus. W związku z regularnym uczestnictwem Forda w rajdach nie mogło zabraknąć tych wersji pojazdów cywilnych o najbardziej zaawansowanych przeróbkach wizualnych i najmocniejszych wersjach silnikowych. Podobnie jak Type-R Hondy, są sprzedawane z dużą dopłatą, ale odwdzięczają się swoją prezentacją i mocą.

Nie każde auto osobowe ma dostęp do pakietów premium obejmujących karoserię. U Forda nie uświadczymy ich w modelu Galaxy – rodzinnego vana. Aczkolwiek to niewielka wada, ponieważ to jeden z najnowocześniejszych samochodów dla rodziny, który prezentuje sportowe rysy mimo gabarytów. Mimo iż mówimy o zmianach kosmetycznych niewpływających na ekonomię auta, to ten element personalizacji jest bardzo opłacalny w dobie eksperymentów tuningowych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.