Czy diesel musi dymić?

Lata szalonej popularności silników wysokoprężnych w naszym kraju najpewniej mamy już za sobą, lecz wciąż na polskich drogach można spotkać ogromną ilość aut wyposażonych w silniki wysokoprężne. Wiele z nich poruszając się tworzy ogromne kłęby dymu, niczym stare lokomotywy. Czy to normalne?

Popularna naklejka głosząca „Diesel musi dymić!” jest oczywiście nieprawdziwa. Owszem, jeżeli mówimy o konstrukcjach rodem z lat 70 czy 80, czyli czasów gdy nikt specjalnie nie przejmował się środowiskiem, pojawienie się dymu było normalnym zjawiskiem. Współczesny silnik wysokoprężny nie ma jednak prawa dymić – uniemożliwia to choćby konstrukcja silnika.

Co zatem zrobić gdy zaczyna się pojawiać dym z rury wydechowej? Niestety, jest to oznaka awarii, którą niezwłocznie trzeba usunąć. W przeciwnym wypadku nie tylko nadal truć będziesz środowisko, lecz także ryzykujesz utratę dowodu rejestracyjnego, który zabierze Ci policja w trakcie kontroli!

Dlaczego diesel dymi? Poniżej cztery główne przyczyny.

  1. Uszkodzenie turbinytur1
  2. Nieszczelne wtryskiwaczewtryskiwacze_slider-1
  3. Zepsuty DPFdf
  4. Silnik spala olejol

Jak widać, żadnej z tych przyczyn nie wolno bagatelizować. Lepiej udać się do mechanika!

Źródła zdjęć: regeneracja-turbosprezarek.pl; antymoto.pl; diesel-klinika.pl; moto.wp.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.